Voor reparaties aan uw woning adviseren wij u eerst contact op te nemen met Habeko wonen. Dit kan op drie manieren (telefonisch, per e-mail of met het reparatieformulier op de website van Habeko wonen). Het indienen per mail heeft de voorkeur omdat u daarmee kunt bewijzen dat u een reparatieverzoek heeft ingediend.
Als Habeko wonen uw onderhoudsprobleem niet heeft opgelost of zich niet correct heeft gedragen, dan kunt u daarover een klacht indienen bij Habeko wonen. Hiertoe vult u een intern klachtenformulier in. U kunt dit formulier vinden op de site van Habeko wonen.
Als u niet tevreden bent over de wijze waarop Habeko wonen heeft gereageerd op uw klacht, dan kunt u de klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie van Habeko wonen. Hiertoe vult u het externe klachtenformulier in. U kunt het externe klachtenformulier ook ophalen of naar u toe laten sturen.
De externe klachtencommissie houdt een hoorzitting waarin u uw klacht kunt toelichten en Habeko wonen mag reageren. Daarna brengt de klachtencommissie een advies uit aan de directie van Habeko wonen. De directie neemt vervolgens een beslissing in reactie op het advies.
Het kan zijn dat u er niet uitkomt met Habeko wonen. U kunt dan een brief / e-mail sturen aan de SBHw. Wij nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met u op.
Wij willen graag weten wat er leeft onder de bewoners. Wij stellen de reacties van bewoners daarom zeer op prijs. Signalen van bewoners zijn voor ons van belang om onze rol als belangenbehartiger nog beter te kunnen vervullen.