Veelgestelde vragen

  • Wie moet ik bellen als ik problemen heb met mijn verwarmingsinstallatie?

    Voor Benthuizen, Hazerswoude-Dorp,Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn belt u met de firma J.Lievers. Telefoonnummer: 070-3861214.

     

     

  • Hoe meld ik een reparatieverzoek?

    Dit kan op 3 verschillende manieren:

    • telefonisch op telefoonnummer 0713101590
    • per e-mail op e-mailadres reparatie@wywonen.nl
    • of vul het formulier "reparatieverzoek" in op de website van WYwonen
  • Vindt er dit jaar onderhoud aan mijn woning plaats?

    Vindt er in 2025 planmatig onderhoud aan uw woning plaats, dan kunt u dat vinden in bijgaand overzicht (onder voorbehoud). Wywonen zal hierover tijdig contact met u opnemen.

    Onderhoud 2025

     

  • Kan ik iets veranderen in of aan mijn woning?

    Zelf klussen.

    Kijk op de site van WYwonen, https://www.wywonen.nl/ik-huur/zelf-klussen/  en zie of uw klus is toegestaan, of u toestemming nodig heeft, wie het mag uitvoeren en welke (technische) voorwaarden er zijn.  

     

  • Kan ik een vergoeding krijgen bij verbetering in de woning?

    Dit is niet meer mogelijk.

     

  • Wat kan ik doen als ik een klacht heb over WYwonen?

    Voor reparaties aan uw woning adviseren wij u eerst contact op te nemen met WYwonen. Dit kan op drie manieren (telefonisch, per e-mail of met het reparatieformulier op de website van WYwonen). Het schriftelijk indienen, heeft als voordeel dat u kunt bewijzen dat u een melding heeft gedaan.

    Als WYwonen uw melding niet oplost of serieus neemt, kunt u bij ernstige klachten terecht bij de klachtencommissie van de corporatie. Hiertoe vult u een extern klachtenformulier in. U vindt dit formulier op de site van WYwonen. U kunt natuurlijk ook eerst telefonisch contact opnemen met WYwonen, telefoonnummer 0713315000.

    Het kan zijn dat u er niet uitkomt met Habeko wonen. U kunt dan een brief / e-mail sturen aan de SBHw.

    Voor algemene vragen, dus niet betreffende een klacht aan uw woning, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met SBHw.

     

  • Mijn brandmelder piept, wat moet ik doen?

    Als u met regelmatige tussenpozen uw brandmelder hoort piepen, dan moet de batterij vervangen worden. U heeft hiervoor alleen een kleine, platte schroevendraaier nodig. Aan de zijkant van de melder zit een gleufje, bij het pijltje. Steek de schroevendraaier in dit gleufje tot u niet verder kunt. Schuif de brandmelder horizontaal van u af. U kunt nu het onderste deel van de melder meenemen om de platte batterij te vervangen. Als u dit gedaan heeft, plaatst u het onderste deel weer terug en trekt het naar u toe tot u "klik" hoort. 

    Het is niet de bedoeling dat u Habeko wonen hiervoor belt, tenzij het u niet lukt natuurlijk.

  • Beschikt SBHw over eigen energiecoaches?

    Ja, SBHw beschikt over twee gecertificeerde energiecoaches, te weten de heer Ton van der Haven en de heer Hennie Meijer.

  • Moet ik betalen voor het advies van de energiecoach?

    Nee, u hoeft hier niet voor te betalen. Het advies is helemaal gratis.

  • Hoe kan ik in contact komen met de energiecoach?

    Heeft u een vraag, of wilt u een afspraak maken met één van de energiecoaches vul dan het contactformulier op de website in, of stuur een mail aan energieadvies@sbhw.nl . Eén van beide coaches neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.