Voor Benthuizen, Hazerswoude-Dorp,Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn belt u met de firma J.Lievers. Telefoonnummer: 070-3861214.
Dit kan op 3 verschillende manieren:
Vindt er in 2024 planmatig onderhoud aan uw woning plaats, dan kunt u dat vinden in bijgaand overzicht (onder voorbehoud). Habeko wonen zal hierover tijdig contact met u opnemen.
Op de website van Habeko wonen staat het volgende:
U vindt het belangrijk dat u zich prettig voelt in een huis dat helemaal aan uw wensen voldoet. Maak van uw huis daarom een echt thuis. We (= Habeko wonen) vertellen u graag wat wel en niet mag.
Wilt u iets veranderen in uw woning?
Dan vraagt u dat eerst bij ons aan. Wij spreken ook af of u de veranderingen weer moet verwijderen als u verhuist. Weet u niet zeker wat wel en niet mag? Vraag ons gerust advies. We helpen u graag.
U volgt alle aanwijzingen goed op.
Verandert u iets? Dan volgt u alle aanwijzingen of regels die wij, de gemeente of de wet voorschrijft goed op.
Dit is soms mogelijk.
Wilt u de douche, het toilet of de badkamer veranderen?
Daarvoor heeft Habeko een aparte vergoedingsregeling. Habeko betaalt dan een deel van het materiaal. Dit geldt alleen als de verandering noodzakelijk is. Dit controleert de opzichter van tevoren.
Vergoedingen per 01 januari 2018
Soort: Vergoeding
Plaatsen luxe keuken Euro 370,00
Tegelwerk wand badkamer Euro 185,00
Tegelwerk vloer badkamer Euro 185,00
Tegelwerk wand toilet Euro 110,00
Tegelwerk vloer toilet Euro 55,00
Voor reparaties aan uw woning adviseren wij u eerst contact op te nemen met Habeko wonen. Dit kan op drie manieren (telefonisch, per e-mail of met het reparatieformulier op de website van Habeko wonen). Het schriftelijk indienen heeft als voordeel dat u kunt bewijzen dat u een melding heeft gedaan.
Als Habeko wonen uw melding niet oplost of serieus neemt, kunt u bij ernstige klachten terecht bij de klachtencommissie van de corporatie. Hiertoe vult u een extern klachtenformulier in. U vindt dit formulier op de site van Habeko wonen. U kunt natuurlijk ook eerst telefonisch contact opnemen met Habeko wonen, telefoonnummer 0172583111.
Het kan zijn dat u er niet uitkomt met Habeko wonen. U kunt dan een brief / e-mail sturen aan de SBHw.
Voor algemene vragen, dus niet betreffende een klacht aan uw woning, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met SBHw.
Als u met regelmatige tussenpozen uw brandmelder hoort piepen, dan moet de batterij vervangen worden. U heeft hiervoor alleen een kleine, platte schroevendraaier nodig. Aan de zijkant van de melder zit een gleufje, bij het pijltje. Steek de schroevendraaier in dit gleufje tot u niet verder kunt. Schuif de brandmelder horizontaal van u af. U kunt nu het onderste deel van de melder meenemen om de platte batterij te vervangen. Als u dit gedaan heeft, plaatst u het onderste deel weer terug en trekt het naar u toe tot u "klik" hoort.
Het is niet de bedoeling dat u Habeko wonen hiervoor belt, tenzij het u niet lukt natuurlijk.
Ja, SBHw beschikt over twee gecertificeerde energiecoaches, te weten de heer Ton van der Haven en de heer Hennie Meijer.
Nee, u hoeft hier niet voor te betalen. Het advies is helemaal gratis.
Heeft u een vraag, of wilt u een afspraak maken met één van de energiecoaches vul dan het contactformulier op de website in, of stuur een mail aan energieadvies@sbhw.nl . Eén van beide coaches neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.